Zamanı 5 etkili yöntem ile daha verimli kullanın
kategori: Birikim
Tarih:
Blue eye icon 0

Zaman, telafisi olmayan en değerli kaynaktır. Bu kısıtlı kaynağı akıllıca kullanmak, hem mesleki hem de kişisel hayatta daha başarılı ve disiplinli bireyler olmanın vazgeçilmez yoludur. Fakat gün içinde bitirilmesi gereken birçok iş, aniden çıkan sorunlar ve pek çok dikkat bozucu unsur, zamanın ziyan edilmesine ve verimli kullanılamamasına sebep olur. Yine de, farklı adımlarla zamanı daha verimli ve özenli kullanmak daima mümkün.

1. Önceliklerinizi belirleyin.

Zamanı verimli kullanmak için atmanız gereken ilk ve en önemli adım, önceliklerinizi net bir şekilde belirlemenizdir. İş hayatında ve kişisel hayatta hangi işlerin, projelerin, hedeflerin veya aktivitelerin size en çok değer kattığını, mutlu ettiğini ve en çok geliştirdiğini düşünün. Belirlediğiniz işleri listenizin üst sıralarına koyun ve zamanınızın büyük bir kısmını bunlara ayırmaya odaklanın. Gereksiz, düşük öncelikli veya ertelenebilir işleri ise listenizin sonuna atın veya tamamen çıkarın.

2. Planlı olmaya özen gösterin.

Önceliklerinizi belirledikten sonra, zamanınızı bu önceliklere göre gözden geçirmeniz gerekir. Günlük, haftalık, aylık veya yıllık planlar yaparak zamanınızı nasıl kullanacağınıza karar verebilirsiniz. Örneğin, planlarınızı yazılı olarak tutmanız, takip etmenizi kolaylaştıracak pratik bir çözümdür. Planlarınızı yaparken gerçekçi olmakta, esnek davranmakta ve her an size engel olabilecek, beklenmedik durumlar karşısında planlarınızı güncelleyebileceğinizi aklınızda tutmakta fayda var.

3. Dikkat dağıtıcı unsurları engelleyerek tam odaklanın. 

Zamanı verimli kullanmak için göz önünde bulundurmanız gereken bir diğer nokta da odaklanmaktır. Öncelikli işlerinize odaklanmak için dikkat dağıtıcı etkenleri ortadan kaldırmalı; sosyal medya, televizyon, telefon gibi vakit kaybettiren araçlardan mümkün olduğunca uzak durmaya çalışmalısınız. Bu amaçla çalışma ortamınızı sakin, temiz ve konforlu bir şekilde ayarlayın ve çalışma arkadaşlarınızdan veya ailenizden sizi rahatsız etmemelerini isteyin. Konsantrasyonunuzu artırmak için ara sıra mola vermek ve egzersiz yapmak da işinize odaklanmanıza yardımcı olur.

4. Bugünün işini yarına bırakmayın. 

Ertelemek, zamanı verimli kullanmanın en büyük düşmanıdır; zamanınızı boşa harcamanıza neden olmakla kalmaz, motivasyonunuzu düşürür ve stres seviyenizi de artırır. Bu yüzden erteleme döngüsüne girmemek için yapmanız gereken işleri ertelemeyin, o an yapın. Ertelemek istediğinizde kendinizi motive edin, erteledikçe daha fazla zaman kaybedeceğinizin bilincine varın. İşin sonucunu veya faydasını düşünerek, işi küçük parçalara bölün veya kendinizi ödüllendirerek motive olmaya çalışın.

5. Zamanı değerlendirin. 

Zamanı verimli kullanmak için yapmanız gerekenlerden biri de değerlendirme yapmaktan geçer. Zamanınızı nasıl kullandığınızı, planlarınızı ne kadar takip ettiğinizi, önceliklerinize ne kadar uyduğunuzu, odaklanma seviyenizi, erteleme alışkanlığınızı ve verimliliğinizi düzenli olarak değerlendirin. Zaman yönetimi konusunda neleri iyi yaptığınızı ve neleri geliştirmeniz gerektiğini belirleyin.

Zamanı daha iyi değerlendirerek iş ve özel hayatınızda daha başarılı ve mutlu olabilirsiniz. Unutmayın, zamanınız sizin en büyük servetinizdir; onu iyi kullanın, iyi yaşayın. 

Zamanı iyi kullanmak, şimdiki zaman kadar geleceği de kurtarmaya yarar. Bugün zaman kaybetmeden harekete geçmek, aynı zamanda geleceğe yapılan yatırımdır. Siz de Katılım Emeklilik Rahat Emeklilik Planı ile bütçenizi zorlamadan bugünden birikim yapmaya başlayabilir, rahat bir emekliliğe zaman kaybetmeden adım atabilirsiniz.